Jump to content

Tudod miért mellőzd nyáron a Facebookot?

2017. 07. 07. 17:05

Az American Journal of Public Healthban közzétett kutatás egy érdekes összefüggésre hívta fel a figyelmet: a közösségi média az egészségtelen étkezésre csábít, így búcsút inthetünk a bikinialaknak, ha állandóan rajta lógunk. De ez még nem minden.

A közösségi média életünk minden részére hatással van. Átalakítja baráti kapcsolatainkat, befolyásolja önértékelésünket, és akarva akaratlanul az ideálisnak tartott testképet is átformálja. A témában készült legfrissebb kutatás szerint pedig még az étrendre is hatással van, nem is akárhogy.

Facebook = felesleges zsírpárnák?

A kutatásból kiderült, hogy a Facebook, az Instagram és a hasonszőrű oldalak hatására sokkal inkább előnyben részesítjük az egészségtelen ételeket. A WHO már négy évvel ezelőtt is figyelmeztetett a tendenciára, illetve arra, hogy a magas cukor-, só- és transzzsír-tartalmú ételek fogyasztásának népszerűsítését kordában kellene tartani.

Sajnos ez a törekvés még mindig nem kapott szélesebb körű támogatást, mert a gyorséttermek által kínált ételek nem hogy ignorálva lennének a reklámokból, hanem sokkal inkább pártolva vannak, már csak azért is, mert bármelyik gyorsétterem támogathat bármilyen sporteseményt, elég csak a riói Olimpiára gondolni.

A kutatás során, amelyben arra keresték a választ, hogy miként hat a közösségi média az étrendre, a Sidney Egyetem szakemberei a 27 legnépszerűbb, gyorsétterem kategóriába sorolható éttermek közösségi oldalai elemezték ki.

A legnagyobb vállalatok oldalai kifejezetten a tinédzsereknek és a fiatal felnőtteknek szóló tartalmakat gyártanak, és meglepő módon alig kell ösztönözni a felhasználókat arra, hogy megosszák vagy tetszikeljék az általuk tolt posztokat. Elég csupán egy kérdés, vagy valamilyen pozitív üzenet, ajándék a reklámozott termék mellé, és megosztások százai érkeznek rá.

Alapvetően ezzel még nem lenne probléma, de a fogyasztása ösztönző reklámok és posztok célt érnek, nem véletlenül találkozunk Európa-szerte növekvő elhízási statisztikákkal. Tény, hogy a tévében futó reklámok nagyobb kontrol alatt vannak tartva, mint eddig, de a mindenki számára hozzáférhető legnagyobb felület még mindig felügyelet nélkül csábít fogyasztásra, és csábít az egészségtelen életmód ösvényére. Tehát unfollowold kedvenc éttermed legalább a nyár végéig, ha fitt és sportos akarsz maradni nyárra!

(Forrás: hazesotthon.hu | Kép: pixabay.com)