Jump to content

Lakáshitel otthoni ügyintézéssel – korszakváltás a hitelezésben

2020. 05. 20. 17:00

Újabb lépést tett a K&H, amellyel még gördülékenyebbé, kényelmesebbé válik több hiteltípus igénylése a járványhelyzetben. Mindössze a szerződés aláírásához kell a személyes jelenlét, minden más teendőt elektronikusan, telefonon intéz a bank, szemben az eddigi gyakorlattal, amikor az ügyfélnek több alkalommal is szükséges volt megjelennie a bankfiókban egy-egy lakás,- kamattámogatott lakáshitel vagy babaváró hitel folyósításáig. A koronavírus-járvány miatt bevezetett újdonság sok ügyfelet érinthet, a múlt évben csak jelzáloghitelből több mint 6 ezer kapott zöld jelzést a bankfiókokban történő ügyintézést követően.

Egy sor intézkedéssel tette könnyebbé a mindennapi bankolást a járványhelyzetben a K&H a lakáshiteleknél, kamattámogatott lakáshiteleknél és a babaváró kölcsönöknél például mostantól egészen a szerződéskötésig nem kell személyesen bemenni a bankfiókba a folyamat legvégéig.

Eddig egy-egy lakáshitel igénylése esetében például jellemzően akár 3-szor, 4-szer is fel kellett keresniük a bankfiókot az érintetteknek, ha pedig hitelügynökön keresztül történt a szerződéskötés, akkor is 2-3 alkalom kellett ahhoz, hogy zöld utat kapjon a hitel.

Az egyetlen személyes látogatást igénylő hiteligénylése során mostantól a bank munkatársai visszahívják az érdeklődőket, a bediktált adatok alapján elkészítik az előzetes hitelbírálatot, és elküldik az igényléshez szükséges dokumentumokat. A hiteligénylőknek az igénylőlapokat és egyéb nyilatkozatokat kitöltve és aláírva vissza kell küldenie, be kell szerezniük a szükséges okmányokat és igazolásokat, és ezeket elküldeni a szakembereknek. Pozitív elbírálás esetében a szerződéstervezetet szintén e-mailben kapják meg az érintettek, az elfogadás után pedig mindössze egyetlen aláírásra kell bemenni a fiókba és vinni az eredeti dokumentumokat.

„A most elindított ügyintézés bevezetésének lehetősége már korábban is felvetődött, de a járvány miatt lényegesen felgyorsítottuk a munkát. Az új folyamat szerint a lakáshitelről, babaváró hitelről, vagy akár CSOK-ról szóló egyeztetés telefonon – azaz nem személyesen – történik, ennek során a K&H szakemberei minden szükséges ellenőrzést elvégeznek” – mondta Árva András, a K&H lakossági ügyfelek szegmens marketing főosztályvezetője. A K&H adatai szerint 2019 utolsó negyedévében a jelzáloghiteleit átlagosan 5-8 munkanap alatt bírálta el és átlagosan 25-26 munkanap alatt folyósította.

Növekedés a hiteleknél

Az egyetlen személyes látogatást igénylő hiteligénylés bevezetése számos ügyfelet érint, hiszen a bank tavaly több mint 11 ezer jelzáloghitel-szerződést kötött, ezen belül több mint 6 ezer kölcsön a bankfiókokban történő ügyintézés keretében kapott zöld utat. Összesen tavaly a K&H közel 123 milliárd forint értékben kötött jelzáloghitel-szerződéseket, ami bő 5 százalékos emelkedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

Árva András az egyetlen személyes látogatást igénylő hiteligénylés elindítása apropóján felhívta a figyelmet arra is, hogy a lakossági hitelezés a múlt évben jelentős növekedést mutatott. A bank – a babaváró hitelek 42 milliárd forintos összegével együtt – 2019-ben összesen 195 milliárd forint értékben helyezett ki új lakossági hitelt, ami 49 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.

(Forrás: hazesotthon.co.hu;K&H | Kép: pixabay.com)