Jump to content

Hogy állnak a magyarok a digitális otthonnal?

2017. 05. 26. 17:01

Az Accenture 26 országban – köztük Magyarországon is – felmérést készített a digitális eszközökhöz való hozzáállásukról, vásárlói szokásukról, a szolgáltatások és tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalmukról, valamint az internetre csatlakozott életstílusuk jövőjéről.

Naponta hallhatunk a digitális otthonokról, mint a következő nagy durranásról, amelyben a tévé, a számítógép, a perifériák és a mobileszközök, de még a hűtő és a mosógép, valamint a lakás biztonsági rendszere is egyetlen hálózatba szerveződik és együttműködik egymással. A szolgáltatás – amely nem csak eszközöket foglal magába, hanem egy teljes ökoszisztémát is – azonban még gyerekcipőben jár.

A legtöbb szolgáltató fokozatosan vezeti be az okosotthonos megoldásait, egyelőre azonban még mindenki csak kísérletezik és igyekszik azt felmérni, hogy első körben mire van igazán szüksége a felhasználóknak.

A kutatás – részletek itt – rávilágított arra, hogy még korai idejét éli az internetre csatlakoztatott otthonok világa, amely a gépek közötti kommunikáció köré szerveződve költség- és időmegtakarítást kínál a fogyasztóknak, azonban hamar valósággá fog válni. A Dolgok Internete (IoT) pedig új növekedési lehetőségeket biztosíthat a kommunikációs szolgáltatóknak, hogy új szolgáltatásokat ajánlhassanak. A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, melynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákkal szembesülnek.

A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába fektető fogyasztók több mint fele, 42 százalékuk kihívásokkal szembesül. A gondok általában a következők: túl bonyolult az eszközök használata (12 százalék), nem csatlakoztatható az internetre (3 százalék), nem működik a beállítás (5 százalék), valamint hiányolják a személyre szabás lehetőségét, biztonsági aggályaik vannak, vagy nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Az otthonok a jövőben szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testreszabott ökoszisztémájává válnak, és a kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van rá, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is:

• hazánkban, azoknak az online fogyasztóknak, akik tervezik csatlakoztatott otthon szolgáltatás megvásárlását, 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha kínálna ilyet,
• az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásokra a fogyasztók 51 százaléka egy kommunikációs szolgáltatót választana.

Globálisan az okos eszközök és szolgáltatások körében az oktatás és tanulás, otthoni felügyelet, online biztonság és tárolás preferált szolgáltatói sorában a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el.

 

(Forrás: hazesotthon.hu, hirado.hu l Kép: pixabay.com)