Jump to content

Ezért kapunk célzott reklámokat a neten

2016. 03. 17. 16:01

A marketingcégek az általunk hagyott digitális lábnyomokat felhasználják, elemzik, és célzott reklámokkal bombáznak minket, hiszen potenciális vevőt látnak bennünk.

A Big Data kifejezést úgy lehetne definiálni, hogy az a cégek, az intelligens hálózatok és az egyszerű magánemberek által világszerte és napi szinten előállított hatalmas adatmennyiség.

Életünk nagy része már online környezetben zajlik, s ez azt jelenti, hogy óriási digitális lábnyomot hagyunk magunk után, magyarázta Szűts Zoltán médiakutató. A kereséseink, a vásárlásaink, az e-mailjeink, bármilyen interakciónk a közösségi oldalon, mind hihetetlenül nagy mennyiségű adatot generál, s ezeket az adatokat tárolják. Ez elsőre kicsit félelmetesnek tűnhet. A médiakutató azonban azt mondja, nincs ok aggodalomra, nem kell "Nagy testvér"-effektusra gondolni.

Szűts Zoltán azt mondja, ez nem azt jelenti, hogy mindent tudnak rólunk, de minden egyes online aktivitásunkat a gépek nem csak tárolják, hanem elemzik is, mintákat vesznek észre bennük. A legegyszerűbben ezt a felhasználó úgy érzékeli, hogy egy keresés után a hirdetések az adott terméket dobják fel.

Mindent tárolnak rólunk, és az adatainkat eladják

Tehát egy-egy kereskedelmi láncnak nem csupán az van a birtokában, hogy mit vásároltunk, hanem az is, hogy kik az ismerőseink. És amikor az ismerőseinknek közeleg a születésnapja, a gépek maguktól, emberi beavatkozás nélkül megnézik, hogy az illető ismerősünknél hányszor posztoltunk, milyen közel áll hozzánk, mi a hobbija, és ezzel kapcsolatos terméket fog felajánlani.

A marketingcégek az általunk hagyott digitális lábnyomokat felhasználják, elemzik, és célzott reklámokkal bombáznak minket, hiszen potenciális vevőt látnak bennünk.

Müller Tamás szerint ez azért hasznos, mert az adott hirdető nem a vakvilágba lövöldözik, hanem mivel van már valamifajta információja az adott weboldalt meglátogató emberről, sokkal jobban tudja targetálni a hirdetéseket, hatékonyabban tud reklámozni.

A Big Datát azonban nem csak a kereskedelmi szektor használja fel, hanem többek között a politika is. A gépek ma már meg tudják mondani, hogy például egy jelölt pozitív, negatív vagy semleges véleményt váltott ki a felhasználókból, mennyire volt népszerű egy-egy interjúja.

Aki kimarad a Big Databól, azt gyakran úgy is vehetjük, hogy nem létezik

Sokak szívesen kimaradnának a "nagy adatból", ezt azonban a mai világban már nagyon nehéz megoldani. Azzal, hogy valaki regisztrál a közösségi médiában, elfogadja, hogy mindent, amit ott ír, felhasználhatják.

A világ egyértelműen a digitalizáció felé halad. A jövő az elektromos okmányoké és az online ügyintézésé. Azzal azonban minden szakember egyetért, hogy a személyes adatok védelmét meg kell oldani.

 

További érdekességekért, bátran keresse fel a Ház és Otthon  Facebook oldalát!
(Kép: onextrapixel.com Forrás: hazesotthon.hu/hirado.hu)