Hangsúlyozta, a hőszivattyú megoldás hozzájárul az épületek karbonsemlegességéhez, a megújuló energián alapuló technológia segíti az energiatakarékos fűtést, melegvíz-előállítást.
Az ügyvezető a szakmai szövetség adatait ismertetve elmondta, hogy Európában 2021-ben 2 millió darab hőszivattyút adtak el, 34 százalékkal többet, mint az előző évben. A magyar piacon pedig tavaly megközelítően 7000 levegő-víz hőszivattyút értékesítettek, ami 40 százalékos növekedés volt az előző évhez képest.
A Daikin saját értékesítési számait üzleti titokként kezeli - jegyezte meg.
Az ügyvezető szerint hőszivattyús rendszerek telepítése akár három-négy éven belül is megtérülhet, de felhívta a figyelmet arra, hogy nem minden esetben ideális megoldás a fűtési rendszer komplett átalakítása, érdemes szakemberhez fordulni a legoptimálisabb megoldásért.
Zuggó Balázs elmondta, a Daikin 31 éve van jelen Magyarországon, fő tevékenységük az értékesítés és az ehhez kapcsolódó szervizszolgáltatás. Éves árbevételük a 2021. április 1. és 2022. március 31. közötti tavalyi üzleti évben 18,2 milliárd forint volt, ami több mint 20 százalékos bővülés az előző üzleti évhez képest. Ez időszak alatt az adózás előtti eredményük 477,6 millió forint volt a bázis időszaki 303,9 millió forint után. Munkatársaik létszáma a márciussal zárult üzleti év végén 70 volt, azóta 90 főre emelkedett.
Pécsi István, a Daikin Hungary Kft. lakossági üzletágának vezetője példákon keresztül mutatta be, hogy a hőszivattyúk alkalmazásával ingatlanonként milyen előnyöket lehet elérni.
Egyebek közt rámutatott arra, hogy évi 2200 köbméter földgázfogyasztás esetén a gázfűtés évi 530 ezer forintos költségét mintegy 75 ezer forintra lehetne csökkenteni levegő-levegő hőszivattyú megoldással. A beruházás 1,7 millió forintos költsége 4 év alatt térülne meg, és ez tartalmazná a hőszivattyú rendszerekre kérhető H-tarifa kiépítésének és hálózatfejlesztésének költségét is.
Az oszakai székhelyű Daikin Industries Ltd. világszerte mintegy 89 000 embert foglalkoztat, és a 2021. április 1.-2022. március 31. közötti üzleti évben 23,7 milliárd euró értékben értékesített termékeket. A vállalat vezető szerepet tölt be a hőszivattyú-, légkondicionáló- és légszűrőrendszerek globális piacán.