A MEKH keddi közleményében hangsúlyozta: az energia- és közműszolgáltatók továbbra is alapos megfontolás után, az egészségvédelmi szabályokra maximális tekintettel ütemezik a fogyasztók ingatlanjában elvégzendő, személyes találkozással járó, kötelező helyszíni munkákat. A szolgáltatók munkatársai mindent megtesznek azért, hogy a fogyasztók ingatlanjába csak a legszükségesebb esetekben lépjenek be, és ott a legrövidebb ideig tartózkodjanak.
A mérőórák éves leolvasását vagy bizonyos kötelező, az ellátásbiztonság érdekében szükséges műszaki beavatkozásokat ugyanakkor nem lehet elhalasztani - hívta fel a figyelmet a hivatal.
A szolgáltatók a jelen helyzetben is jogosultak a fogyasztásmérőt leolvasni, a mérőhelyet ellenőrizni és az ellátásbiztonság érdekében halaszthatatlan helyszíni munkálatokat elvégezni. A felhasználóknak együttműködési kötelezettségük van, biztosítaniuk kell a fogyasztásmérőhöz való hozzáférést, az ingatlanjukon elhelyezkedő munkaterület megközelítését.
A szolgáltató vagy megbízottja a felhasználási helyet - az előre nem bejelentendő ellenőrzések kivételével - egy előre egyeztetett időpontban keresi fel. A mérőcserék vagy egyéb műszaki munkálatok időpontjáról levélben értesítik a felhasználót, az éves leolvasások időszaka a számlákon van feltüntetve. A szolgáltató munkatársának, megbízottjának igazolvánnyal vagy megbízó levéllel kell igazolnia magát. Ha a felhasználó nem bízik a bemutatott dokumentumban, felhívhatja a szolgáltatót ellenőrzés céljából.
Ha a felhasználó nincs otthon, a szolgáltató munkatársa értesítést hagy a saját vagy a szolgáltató elérhetőségeivel, így a fogyasztónak lehetősége van új időpontot egyeztetni.
Az éves leolvasás elmaradása esetén a szolgáltatók jogosulttá válnak becsült elszámoló számla kiállítására, amely az előző időszak fogyasztási mennyiségén alapul.
A legtöbb szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a személyes leolvasás helyett a felhasználó maga jelentse be éves mérőállását. Ennek általában a feltétele, hogy a mérőállásról jó minőségű fénykép készüljön, amit a fogyasztó a megadott weboldalon vagy applikáción keresztül juttat el a szolgáltatóhoz, a számlán lévő és az applikáción vagy az online ügyfélszolgálaton jelzett leolvasási időszakban - jelezte közleményében a MEKH.