A gázfűtés tilalma annak a tervnek a része, amellyel a pénzügyminiszter a globális felmelegedés miatt demonstráló fiatalok aggodalmaira akar választ adni.
A környezetvédők örömmel fogadták a tervet, ám szerintük Hammond a legnagyobb kihívásokkal, a közlekedésből származó kibocsátással és a már meglévő, környezetszennyező épületekkel nem foglalkozott, pedig az utóbbiak teszik ki a lakásállomány döntő részét még évtizedekig.
Philip Hammond a légi közlekedésből származó szennyező anyagok ügyében konzultációkat folytat arról a tervről, amely szerint a légitársaságokat arra köteleznék, hogy ajánljanak fel az utasoknak az útjaik miatti szennyezés ellensúlyozását szolgáló - például faültetési - programokat.
A Greenpeace szerint inkább meg kellene adóztatni a sűrűn repülő utasokat.
Munkatársuk, Mel Evans a BBC-nek elmondta, "komoly intézkedések és komoly összegek kellenek ahhoz, hogy az elavult házak ügyét megoldják vagy a járműveket elektromosra cseréljék".
"Jó kezdés lenne, ha 2030-tól megtiltanák az új benzines vagy dízelautók eladását" - tette hozzá.