A 16 évesnél idősebbek 89 százaléka internetezik naponta, míg a világátlag 86 százalék – derül ki a Google megbízásából 63 ország 79 ezer lakosának megkérdezésével készített kutatásból.
Asabiny Miléva, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere a 2017-es mobil- és internethasználati kutatás adatairól kiemelte: a magyarok 81 százaléka – globálisan 77 százaléka – használja az internetet magáncélra. Az 54 évesnél idősebb magyarok 28 százaléka, a 45 felettieknek pedig csaknem fele napi szinten internetezik, globálisan hasonló az arány 22, illetve 39 százalék – számolt be róla az MTI-t idézve a TrendFM.hu portál.
A kutatásból kiderült az is, hogy az internethasználat mobilközpontúvá vált: a magyar felhasználók 34 százaléka internetezik inkább asztali számítógépen, míg kétharmaduknál inkább az okostelefonok dominálnak. A világátlagot tekintve 20 százalék választja inkább az asztali számítógépet, és 72 százalék az okoseszközöket.
A szakértő hozzátette: a magyarok átlagosan 2,5 csatlakoztatott eszközön használják az internetet, 68 százalékuk ezeket párhuzamosan használja, ez egybevág a globális trendekkel. A 16 évesnél idősebb magyarok 65 százaléka rendelkezik okostelefonnal, míg 2013-ban csak 34 százalékuknak volt ilyen eszköze.
![](/data/documents/images/original/9/c/d/9cd7955007d0fc951ae1407a98038492.jpeg)
A mobilozók számára kiemelkedően fontos a gyorsaság, a felmérés szerint a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad, mert az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el, valamint a megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy a mobilon való internetezés során lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb – mondta Asabiny Miléva.
Ormándlaki Balázs, a Drive Online Marketing online marketingstratégia tervezője hozzátette: a felmérés adatai a consumerbarometer.com oldalon ingyenesen elérhetőek országokra lebontva. A kutatás a kkv-k külpiacra lépéséhez is fontos információkat ad az egyes országok felhasználói szokásairól.