Az Egyesült Államokban az elmúlt években főleg az Amazon Echo, a Google Home és az Apple HomePodja népszerű, és az látható, hogy ez a növekvő trend folytatódni fog. Az adatok szerint a tulajdonosok 62 százaléka az elmúlt hat hónapban szerezte be az eszközt. Azok közül, akiknek már van okoshangszórójuk, 45 százalék tervezi, hogy további darabokat vásárol.
A legtöbben zenét hallgatnak vele
Az eredmények azt mutatják, hogy a tulajdonosok 90 százaléka használja zenehallgatásra, nagyjából 80 százalékuk pedig információszerzésre a „smart speaker”-eket. 68 százalék válaszolta, hogy híreket hallgat a segítségével, ugyanennyien pedig beszélgetnek a hangszórón keresztül elérhető virtuális asszisztensekkel, „mert az vicces” – állítják. A készülékek legtöbbet hétvégén vannak „szolgálatban”, átlagosan napi 72 percet a hét közbeni 65 perccel szemben - írja az m2mzona.hu.
Három cég uralja a piacot
Szeptember elején látott napvilágot az Adobe felmérése is. Eszerint az amerikaiak 32 százalékának van okoshangszórója, és ez a szám még az év vége előtt 50 százalékra nőhet. A nagymértékű növekedéshez az is hozzájárulhat, hogy az Amazon most frissítette rendkívül népszerű Echo termékcsaládját. Így például az Echo Dot a júliusi Amazon Prime Day slágerterméke volt.
A Strategy Analytics adatai szerint a globális piacon minden öt eladásból egyszer a Google mini okoshangszóróját választották 2018 második negyedévében. A Google termékét 2,3 millióan, a Dot-ot pedig 2,2 millióan vásárolták meg. Értékben ugyanakkor a két cég szinte fej-fej mellett halad, közvetlenül a nyomukban az Apple HomePod-dal.