A Wickedbone megálmodója szerint a hagyományos csontok ideje lejárt. Ezek nem túl egészségesek, akár száj- vagy gyomorproblémákat is okozhatnak, „használatuk” pedig némi kosszal is jár. Ráadásul a gazda és az eb között semmiféle interakcióra vagy játékra nem adnak lehetőséget.
A rohanó világban gyakori, hogy a lakásban tartott négylábú családtagok napközben sokszor egyedül vannak otthon és unatkoznak. Tevékenységük jellemzően az alvásban, az evésben és a gazdájukra való várakozásban merül ki. És csalódottak, ha a gazdi este már nem (eleget) játszik velük.
Szerencsére itt az „okoscsont”
A csont formájú, interaktív játék segítségével – a kapcsolódó okostelefonos applikáció használatával – szó szerint egy érintéssel lehet ösztönző és szórakoztató gyakorlatok „elvégzésére” sarkallni a kutyát. A mozgatható eszközzel futkosásra lehet bírni, amikor pedig úgy tűnik, hogy sikerült elkapnia a zsákmányt, akkor a Wickedbone ismét „magához tér”, így kezdődhet elölről a játék. Ha pedig a házi kedvenc éppen nem venne tudomást az okoscsontról, az addig ingerli az ebet, amíg az állat újra mozgásba nem lendül.
A Wickedbone akár (iOS-en és Androidon is működő) mobiltelefonos applikáción, akár a kutya hangulatához, reakcióihoz alkalmazkodó interaktív módban is működtethető. A guruló csont ráadásul nemcsak a lakásban, hanem kutyasétáltatás közben is jó játék lehet.
Az eszköz lágy, ugyanakkor strapabíró polikarbonátból készült, micro-USB kábellel tölthető. Egy órányi töltéssel üzemmódtól függően 40 percnyi, de akár 4 órányi használatot is bír. A termék ötféle színű levehető gumiszéllel érhető el, melyek tetszés szerint variálhatók, és a tisztításhoz egyszerűen eltávolíthatók.
A fejlesztők közösségi kampányt indítottak a Kickstarteren. A kalapozás igencsak sikeres volt, hiszen a kitűzött 10 ezer ausztrál dollárnak végül több mint kilencszerese gyűlt össze.