Jump to content

Ki a hibás, ha a gyerek rosszul teljesít?

2018. 03. 26. 20:00

Sok esetben a szülő vétkesebb, mint a gyerkőc, aki rossz jegyet hoz haza. Ha ek akarod kerülni a krokodil könnyeket és a csalódottságot, akkor erre figyelj oda!

A rossz iskolai teljesítmény egy igazi mumus azok számára, akik tényleg törődnek a porontyukkal, mert valószínűleg Ön is találkozott már olyan emberrel, akinek igencsak megkérdőjelezte szülői képességeit. Jelen cikkben, arról olvashatnak, hogyan tanuljon jól, általános iskolás gyermekével. A szülő sokszor jobban tehet a gyermek rossz iskolai tanulmányairól, mint ő maga. Ez a kijelentés valószínűleg sokakból egyet nem értést fog kiváltani, de érdemes elgondolkodni rajta.
Egyetlen gyermek sem születik úgy, hogy mindent tud. A szülő elsődleges feladata, és kutya kötelessége mindent megmutatni és megtanítani neki. Az ők egyedüli feladata, hogy a tévé helyett könyvekkel, az internet helyett barátokkal szórakoztassa. Persze lehet arra, hivatkozni, hogy mindenki ezt vagy azt csinálja, és egyszerűbb beültetni a képernyő elé, mint foglalkozni vele, de ennek meg is lesz az eredménye.
Az iskola és a tanár arra való, hogy megtanítsa, amit tudni kell, a szülőnek pedig az a feladata, hogy a tudást elmélyítse. Ha nem jó technikával és türelmetlenül okítja otthon a házi feladat fölött a gyermeket, ne csodálkozzon, ha nem hoz jó jegyet.

Szeretné, ha jobb jegyeket hozna?

Először is felejtse el a fenyegetést, a büntetést, helyette hasson rá motiválóan. Ajánljon fel neki olyat, amit igazán szeretne, és ha a teljesítményei javulnak, jutalmazza meg. Persze ez azoknál működik, akik nem kapnak meg mindent első szóra.

Legyen türelmes, ha valamit nem ért 1000x-re sem, akkor nem benne van a hiba, hanem a szülő tanulási módszereiben. Pórbálja meg minél több megközelítésből elmagyarázni, és ha még akkor se megy, próbálja tovább.

Ha kiabál a gyermekkel, akkor sem fogja gyorsabban és könnyebben megtanulni a leckét. Ne ordítson vele, hiszen senki sem születik úgy, hogy fejből tudja pl. a törteket.

Tegye érdekessé a tanulnivalót, készítsen otthoni „felmérőt”, olyat, amit biztosan sikeresen teljesít a csemete. A sikerélményt növeli a pozitív teljesítőképességet.

Maradjon hiteles, olyan „tanár”, akihez minden kérdésével bátran fordulhat az ifjonc. Hogy venné az ki magát, ha a szülő sem tudja a feltett kérdésre a választ?

Ne hibáztassa a tanárt, az iskolát, mert azzal csak „adja a gyerek alá a lovat”, aki nem fogja komolyan venni a tanári intelmeket amiatt. Valóban előfordul, hogy rossz passzban van az oktató, hogy pikkel a nebulóra, de ezek ellen nem sok mindent lehet tenni, így arra kell törekedni, hogy ne adjon támadási felületet.

Soha ne példálózzon más gyerekével, mert az nem hogy ösztönzően, kifejezetten negatívan hat a saját csemetére, mert a „Bezzeg Sanyika, ötöst írt” kezdetű mondatok miatt, egy idő azt fogja érezni, hogy ő nem képes rá, csak a Sanyika.

A legnagyobb aduász: Minden nap, dicsérje a jó teljesítményért, érje el azt, hogy jól akarjon teljesíteni a lurkó, mert onnantól kezdve nem gond lesz a tanulás, hanem öröm, és sikerélmény forrása.

(Forrás: hazesotthon.co.hu | Kép: pixabay.com)