Jump to content

Virtuális ügyintéző segíti az ingatlanvásárlást

2018. 10. 15. 17:00

Csevegőrobot, e-szerződés, big data alapú ajánlási rendszer: technológiai újításokkal könnyíti meg az ügyfelek életét az Otthon Centrum.

Facebook Messenger alkalmazáson keresztül elérhető csevegőrobotot mutatott be az Otthon Centrum, a hazai országos ingatlanközvetítő-hálózatok közül elsőként. A Csilla névre hallgató "virtuális ügyintéző" segítségével bárki pár kattintással megtalálhatja álmai otthonát, akár bérelne, akár vásárolna, de a rendszer segítségét nyújt a megfelelő hitel kiválasztásában is. A csevegőrobot egyike az Otthon Centrum megvalósult, illetve tervezett technológiai fejlesztéseinek, amelyek mind az ügyfélélmény javítását és a hatékonyabb ügyintézést hivatottak elősegíteni. Hamarosan jön az e-szerződés, illetve a big data elemzéseken alapuló ingatlanajánló rendszer.

"Folyamatos technológiai fejlesztéseink mind az ügyfélkiszolgálás és ügyfélélmény javítását, valamint a hatékonyságunk növelését szolgálják. A közeljövőben további jelentős technológiai újdonságokat vezetünk be, hogy megkönnyítsük ügyfeleink számára az ingatlan adásvételt" - hangsúlyozta Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója. Mint mondta: az Otthon Centrum következő nagy fejlesztését már 2018-ban élvezhetik az ügyfelek, ugyanis idén a papíralapú ügyintézést fokozatosan kiváltja az elektronikus szerződéskötés. Az ügyfél számára is sokkal kényelmesebb megoldás rengeteg időt spórol és nem utolsósorban utat mutat a környezettudatos vállalat építéséhez is.

"Az automatizációs folyamatok azonban nem képesek kiváltani az emberi tényezőt ebben a szektorban" - hangsúlyozza Kosztolánczy György. Ennek legfőbb oka véleménye szerint, hogy az ingatlan eladás és vásárlás során az ügyfelek erőteljesen igénylik a szakértő figyelmet, a döntések emberi és szakmai támogatását. Ez kiemelten igaz azokban az összetett és bonyolult helyzetekben, amelyeket jelzáloggal terhelt vagy végrehajtás alatt lévő ingatlanok, hagyatéki ügyek vagy lánc vásárlások idézhetnek elő. Az ilyen, naponta előforduló esetek hosszas koordinációt és szakértelmet igényelnek, amivel jelenleg még a legfejlettebb mesterséges intelligencia sem képes megbirkózni. "Mi abban hiszünk, hogy az optimális megoldás a képzett, ügyfélcentrikus, elhivatott szakértők támogatása megfelelő informatikai és technológiai eszközökkel, illetve a lehető legnagyobb ügyfélélmény biztosítása a szakértői figyelem és a modern felületek ötvözésével" - véli.

Az ingatlanpiaci szektorban is egyre nagyobb teret nyernek az olyan innovatív technológiai megoldások, mint a virtuális valóság (Virtual Reality, VR), a kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR), és az adatbányászat, illetve statisztikai módszereket alkalmazó (ún. big data) szoftverek vagy a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI).

(Forrás: hazesotthon.co.hu | Kép: pixabay.com)