Jump to content

Gond van az áramszámlával? Bécsben már chatbot segít

2018. 06. 02. 16:00

BotTina a neve a bécsi energiaszolgáltató, a Wien Energie chatbotjának. A tavaly nyáron szolgálatba állt virtuális ügyfélreferens már több mint húszezer beszélgetést bonyolított le. Aki ragaszkodik hozzá, az természetesen kérhet helyette „igazi” ügyfélszolgálatost is.

Az osztrák energiaszolgáltatók közül elsőként a Wien Energie-nek lett chatbotja tavaly nyáron. A virtuális munkatárs azóta naponta 80-100 ügyfélmegkeresést válaszol meg. Ezek főként a tarifákra, a szolgáltatás megrendelésének vagy lemondásának mikéntjére, illetve a költözés esetén való teendőkre vonatkoznak.

A rendszer folyamatosan tanul: a kezdeti 2400 helyett már 5500 kérdést tud megválaszolni, és terméket is tud ajánlani.

Bonyolultabb kérdéseknél vagy ügyféladatok szükségessége esetén egy „valódi” ügyfélszolgálatos veszi át a beszélgetést. Ez történik egyébként akkor is, ha BotTina egymás után három kérdést nem ért meg, vagy az ügyfél egyértelműen kifejezi, hogy „egy igazi emberrel szeretne beszélni”.

Az élő chattel szemben, ami hétfőtől péntekig, 8 és 16 óra között elérhető, BotTina a nap 24 órájában várja a kérdéseket, ráadásul egyszerre korlátlan számú beszélgetést tud lebonyolítani.

A chatbotot az energiaszolgáltató munkatársai fejlesztették ki a bécsi Onlim startuppal közösen. A Wien Energie áram-, földgáz- és távhőszolgáltatóként Bécsben, Alsó-Ausztriában és Burgenlandban működik.

 

 

(Forrás: hazesotthon.co.hu;m2mzona.hu | Kép: pixabay.com)