A hatóság szóvivője kiemelte, a csatlakoztatott járműtechnológia lényege, hogy az autók képesek kommunikálni egymással és kapcsolódni az infrastruktúrához. Így például a rendszerük képes annak felismerésére, hogy mikor vált át pirosra a lámpa, vagy figyelmezteti a sofőrt, ha netán rossz irányba menne.
Mindehhez még csak az okostelefonra sem kell rápillantani. A kapcsolódó információk ugyanis vagy a tükörben vagy – az új technológiának köszönhetően – a látómezőbe történő kivetítés útján (heads-up display) jelennek meg.
A mostani pilot program keretében a Selmon gyorsforgalmi úton lehet Honda, Acrua, Toyota, Lexus, Hyudai és Kia gépjárműveket tesztelni. A hatóság szerint a vezetési élmény tekintetében nem érzékelhető különbség. A cél a hálózatra csatlakoztatott járművek nyilvántartásba vétele, és adatok gyűjtése és továbbítása az új, összekapcsolt közúti rendszerbe.
Az 1-es szintű csatlakoztatott járműtechnológia tesztelése már 2015 óta folyik a városban, miután a gyorsforgalmi hatóság támogatást kapott a projekt finanszírozására. A kapcsolódó adatokat 2018 óta továbbítják az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának.
Jelenleg ez a város az egyetlen hely az országban, amely részt vesz a tesztelés következő szakaszában. Ezt követően pedig New York City és Montana államok következnek majd.
Tampában a Honda, a Toyota és a Hyundai működik együtt a hivatallall, hogy megkönnyítsék a részt vevő járművek és az új rendszer összekapcsolását. Az önkéntes sofőrök pedig – 550 dolláros mértékig – 30%-os kedvezményt kapnak az útdíjakból, ha beépítik a csatlakoztatott járműtechnológiát autóikba. A pilot programot a tervek szerint két évig folytatják -írja az iotzona.hu.