A Mercedes új S-osztályához hasonlóan a C-osztályban is az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) központi rendszer második generációján dolgoznak, így a belső tér még digitálisabbá és intelligensebbé vált – írta az Autósvilág portál.
A továbbfejlesztett „Hey Mercedes” beszédvezérlés nemcsak interaktívabb, de az online kapcsolat révén tanulásra is képes. Az MBUX Smart Home funkciójával a C-osztály hozzáférést kínálhat az okosotthonok egyes funkcióihoz: legyen szó a fűtés bekapcsolásáról, az okostévével készített műsorfelvételről vagy akár a nappaliban található lámpák felkapcsolásáról. De kinyithatjuk a garázsajtót, a mozgásérzékelők és a kamerarendszer pedig tájékoztathat minket a látogatókról is.
Ez a technológia első alkalommal tavaly volt elérhető a legújabb, felsőkategóriás S-osztály esetén, de a jövőben a C-osztály esetén is hozzáférhető. A stuttgarti autóvállalat bízik benne, hogy az új megoldás – beleértve a Siri-hez hasonló hangvezérlő rendszert – és az elegáns belső tér eltereli majd a leendő vásárlók figyelmét a nagy riválisnak számító BMW 3-as sorozatról.
Az opcionálisan elérhető kiterjesztett valóság (Augmented Video) funkció pedig az első kamera képét vetíti ki a központi kijelzőre, amelyeket kiegészítő virtuális adatokkal is ellát. Például nyilakkal irányítja a navigációt, élő kameraképen jeleníti meg a közlekedési lámpákat vagy a házszámokat, illetve segíti a megfelelő sáv kiválasztását is. Az MBUX rendszer vezeték nélkül, Over-the-Air (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan naprakésszé.
Hé, Alexa! helyett Hé, Mercedes!
A Bosch és a Samsung elsőként teszi vezérelhetővé termékeit a Mercedes járműbe integrált rendszeren keresztül – a sort pedig további cégek folytatják majd. A funkciók aktiválása a műszerfalon található, tabletméretű képernyő használatával lehetséges. Az MBUX multimédiás rendszer az Amazon Alexához hasonlóan a „Hé, Mercedes!” megszólítás esetén reagál a különféle parancsokra - írja az iotzona.hu.
Ugyanakkor az okostechnológiával járó előnyök mellett a kiberbiztonsági szempontok is felmerülnek, mivel az ilyen rendszerekkel bíró járművek esetleges feltörésénél illetéktelenek akár az okosotthoni funkciókhoz is hozzáférhetnek – tette hozzá az inews.co.uk.