A smart home eszközök gyors terjedését a következő öt évben leginkább a szórakozáshoz kapcsolódó technológia segíti. A Juniper úgy számol, hogy 2025-re ezek a szórakoztató IoT-eszközök önmagukban is mintegy 230 milliárd dollárnyi bevételt generálhatnak.
A szegmensbe tartozó készülékeknek egyre nagyobb hányada irányítható a különböző virtuális asszisztenseken keresztül, ami meghatározza, hogy melyik márka mellett döntenek a fogyasztók.
A megvásárolt eszközök 94 százaléka egyszeri beszerzés lesz, és nem okosotthon-előfizetéshez tartozik majd. A smart home előfizetéssel rendelkező háztartások száma globális szinten még öt év múlva sem fogja elérni az 50 milliót – jelzi előre az elemzés.
Annak ellenére, hogy 3,9 milliárd darabra emelkedhet az otthon használt intelligens eszközök száma, világszinten a háztartásoknak csak 11 százaléka él majd az okosotthon-automatizáció lehetőségével. Automatizálás esetén a legnépszerűbb termékeknek az okosizzók és az okoszárak számítanak.
A kutatás társszerzője, James Moar kiemelte: ennek a szegmensnek a jelentőséget az adja, hogy bátorítja az okostechnológia használatát az otthon egészében.
A nem szórakoztató elektronikai eszközök elterjedése pedig főként annak köszönhető, hogy a kereskedők alapértelmezett opcióként kínálják őket, nem pedig maga a technológia veszi át az eddig használtak helyét.
Az előrejelzés szerint a tömeges használatra szánt okosmérők piaca lassabban, mindössze átlagosan évi két százalékkal bővülhet. Az elemzés szerzői úgy vélik, sokat segítene, ha a szabályozásért felelős hatóságok jobban támogatnák a kapcsolódó beruházásokat. Különösen igaz ez az Európán kívüli térségekre - írja az iotzona.hu.