Meredeken kilőtt a drogériákban és nemzetközi kiskereskedelmi egységekben megvásárolható antidepresszánsok forgalma: értékben közel ötven százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, míg mennyiségben több mint egynegyedével több fogy belőlük, ez 22 ezerrel magasabb dobozszám és hat és fél millió tablettát/kapszulát takar.
A kapszula, tabletta és - ritkábban - folyadék formátumú antidepresszánsok abszolút királya a kapszula: az értékbeli forgalom négyötöde ilyen. Érdekesség, hogy ez a kiszerelés az előző év azonos időszakához képest kétharmados értékbeli növekedést ért el.
Az elhúzódó mélabú elleni küzdelemben a nagyobb kiszerelések irányába tolódik a kereslet: az 50-99 darabos csomagok gyakorlatilag megtízszerezték értékbeli forgalmukat, mennyiségben pedig 15-ször több fogy belőlük, mint korábban. Ezzel párhuzamosan a kisebb kiszerelések (30-49) értékbeli forgalma csökkenőben van; részesedésük jelenleg 40 százalékos, míg a nagyobb dobozok viszik a kedélyjavítók értékbeli forgalmának a felét.
"Ősszel megugrik a kedélyjavítók iránti kereslet" - mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A borongós kedélyállapot és az őszi-téli rossz idő ellen egyre többen választják a kategóriát. Ekkor realizálódik a teljes éves forgalom mintegy 30 százaléka. A teljes szezon jellemzően szeptember és március közé esik, és decemberben tetőzik."
A kiskereskedelmi forgalomban kapható kedélyjavítók több mint háromnegyedét drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó. A gyógyszertárak antidepresszáns-értékesítésére nem terjed ki a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Hat és fél millió darab bogyót nyelt le a magyar
A kedélyjavítók forgalma október és december között jár csúcsra, ekkor realizálódik a mennyiségi forgalom közel 30 százaléka.
(Forrás: hazesotthon.co.hu;Nielsen | Kép: pixabay.com)