Ez 20 és fél millió darab terméket jelent, öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A forgalomban lévő dezodorok 60+ százaléka kimondottan izzadásgátló; a kategóriát leginkább drogériákban vásároljuk. Budapest és környéke élen jár a verejtékezés elleni küzdelemben, a forgalom, mind értékben, mind darabszámban több mint harmada itt realizálódik.
A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát. A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50%), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben. "Futottak még" a gél és krém alapú izzadásgátlók.
A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.
A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.
"Egyre több izzadásgátló termék fogy" - mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. "Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada."
Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.
Mennyi izzadtsággátlót használunk el egy évben?
Értékben nyolc százalékkal nőtt az izzadásgátló termékek forgalma a hazai kiskereskedelemben 2018. május és 2019 áprilisa között: 13 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok.
(Forrás: hazesotthon.co.hu;Nielsen | Kép: pixabay.com)