Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje. A Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, teljesen elektromos meghajtású, 40 üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is.
A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi fázisában a tesztek azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai. Ezzel a városállam újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé.
Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a jármű akkumulátorát. A töltőrendszer az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben.
A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a járat végállomásán a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.
Az önvezető e-buszok egyikét az autonóm járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák a jövő közúti közlekedését is. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd - írja az m2mzona.hu.