Az osztrák energiaszolgáltatók közül elsőként a Wien Energie-nek lett chatbotja tavaly nyáron. A virtuális munkatárs azóta naponta 80-100 ügyfélmegkeresést válaszol meg. Ezek főként a tarifákra, a szolgáltatás megrendelésének vagy lemondásának mikéntjére, illetve a költözés esetén való teendőkre vonatkoznak.
Bonyolultabb kérdéseknél vagy ügyféladatok szükségessége esetén egy „valódi” ügyfélszolgálatos veszi át a beszélgetést. Ez történik egyébként akkor is, ha BotTina egymás után három kérdést nem ért meg, vagy az ügyfél egyértelműen kifejezi, hogy „egy igazi emberrel szeretne beszélni”.
Az élő chattel szemben, ami hétfőtől péntekig, 8 és 16 óra között elérhető, BotTina a nap 24 órájában várja a kérdéseket, ráadásul egyszerre korlátlan számú beszélgetést tud lebonyolítani.
A chatbotot az energiaszolgáltató munkatársai fejlesztették ki a bécsi Onlim startuppal közösen. A Wien Energie áram-, földgáz- és távhőszolgáltatóként Bécsben, Alsó-Ausztriában és Burgenlandban működik.