A hatóság csütörtöki közleménye szerint a felmérés az RTL Klub és a TV2 csaknem háromezer műsorszámát elemezve összesen 18 341 termékmegjelenítést azonosított be, ami 38 százalékkal magasabb szám az egy évvel korábbinál.
Az RTL Klub az egy évvel korábbi termékmegjelenéseit 70 százalékkal növelte, a TV2-nél viszont ez a szám enyhén visszaesett. A vizsgálat az előző félévben is a csatornák saját gyártású műsoraira fókuszált, amelyek közül - az eddigi trendnek megfelelően - a tematikus magazinműsorokban tűnt fel a legtöbb termékmegjelenítés, az összes hirdetés 54,3 százalékában, írták.
A közlemény szerint a hirdetések 96 műsorhoz kapcsolódtak. A legtöbb termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok tízes listájában mindössze egy TV2-s műsor, a Mokka található, a nyolcadik helyen. A listát az RTL Klub Fókusz című műsora vezeti.
Jelezték: a megjelenő márkák száma közel harmadával nőtt: 2016 második félévében 2019-félét láthattak a tévénézők, egy évvel később már 2652-t. A leggyakrabban megjelenő márkák a Hell, a Scitec Nutrition és a Liget Club voltak, letaszítva az élről a 2016 második félévében vezető Adidast és Nike-t, a nyolcadik, illetve a negyedik helyre.
A vizsgált időszakban 2173 esetben volt kapcsolat a termékmegjelenítés során szerepeltetett márka és az adott műsorszámot támogató cég között. Vagyis az esetek 11,8 százalékában a különböző kereskedelmi üzenetek egymást erősítették, olvasható a közleményben.