Egyértelmű a mobilinternet népszerűségének növekedése, ezzel együtt pedig valamelyest csökken az SMS és telefonhívás használata – derült ki a Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzéséből.
A mobilinternet éve 2007 volt: egy 2008 januári Gemius Hungary kutatásból kiderült, hogy ekkortájt a Vodafone mobilinternetes hálózatán keresztül látogatta a legtöbb felhasználó a magyarországi weboldalakat. A felmérések szerint a használati arány 37,9% volt, a technológia népszerűsége ekkoriban nőtt meg ugrásszerűen.
Az idei számok is növekvő használatról tesznek tanúbizonyságot: tavalyhoz képest közel 68%-kal több adatot használtak az ügyfelek a karácsonyi időszakban, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest már több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.
Az online köszöntés mellett természetesen sok-sok hívás, SMS és MMS ment 2017. december 24. és 26. között: a karácsonyi időszakban több mint 100.000 MMS-t és közel 5.300.000 SMS-t küldtek, illetve majdnem 9.5 millió hívást indítottak.
Pedig még csak idén volt 20 éve, hogy elküldték az első MMS-t, azaz fényképes üzenetet. A szolgáltatás feltalálója, Philippe Kahn újszülött lányáról Sophie-ról küldött körbe az ismerősök között egy képet, hogy lássák azok is, akik nem lehettek ott a születésnél.
S nem volt olyan rég az Egyesült Királyság első két (kereskedelmi) mobilhívása sem.
A Vodafone hálózatáról indított hívások közül az első 1985. január elsején történt: Michael Harrison, a Vodafone első igazgatója, Sir Ernest Harrison fia az apukáját hívta fel ekkor.
Az első „hivatalos hívás” Ernie Wise humoristától jött, hogy bizonyítsa, működik a szolgáltatás. Ez a hívás egy Mobira Transportable eszközzel készült, amely nagyjából 12 kóla súlyának (kb. 5 kg) felel meg.
Az első mobilhívás után kilenc napig a Vodafone volt az egyetlen olyan cég, amely mobil hálózattal rendelkezett az Egyesült Királyságban. Az első magyarországi mobilhívást 1990. október 15-én indították a Westel Rádiótelefon Kft. hálózatáról: Bod Péter Ákos kezdeményezte a hívást, hogy üdvözölje az USA soros alelnökét.
Mindez azt jelenti, hogy az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának csökkenése (-24%), míg az MMS küldések száma nagyjából változatlan maradt.
Kiemelendő továbbá a mobil adathasználat növekvő népszerűsége, ami a szolgáltatás minősége fejlődésének és a korlátlan csomagok bevezetésének köszönhető.
Valószínűleg ezzel összefügg, hogy a hívások ugyan 7%-kal hosszabbak lettek, de számuk további 2%-kal csökkent tavalyhoz képest. Azaz a hagyományos (mobiltelefonos) üdvözlési módok helyét kezdi átvenni az online köszöntés.