Jump to content

Mivel van a legtöbb bajunk, nekünk magyaroknak?

2017. 07. 22. 17:05

Noha kevesebbszer rohanunk a fogyasztóvédőkhöz, azért még mindig szeretünk panaszkodni, és panaszunk középpontjában, még mindig érdekes dolgok állnak.

Tovább javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A mutatót kidolgozó CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó szerint a termékekkel, és szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.

A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van (a reklamálók negyven százaléka ezzel a termékkörrel kapcsolatban fogalmazott meg panaszt), ezt követik a cipők (27%), illetve a ruházati termékek (20%).

A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben az internet-szolgáltatásokkal voltak elégedetlenek (28%), ezt követték a telefonos (21%), valamint a banki (18%) szolgáltatások. A nyár beköszöntével az utazási irodákkal való elégedetlenség májusról júniusra szignifikánsan, kettőről hét százalékra nőtt – derül ki a CP Contact és a Nielsen nyolcszáz fős reprezentatív mintán végrehajtott közös kutatásából. A negyedévente közzétett Fogyasztóvédelmi Index szerint a válaszadók 15 százaléka valamilyen termékre, 18 százaléka pedig valamilyen szolgáltatásra tett panaszt egy éven belül.

Ismerethiányból félrevezetés

A kereskedőkkel szemben tanúsított fogyasztói bizalom alakulása szintén fontos jelzőszám. A válaszadók jelentős része félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt.

A bizalmatlan vásárlók aránya 2017 második negyedévében 50,7 százalék volt, egy százalékponttal kevesebb, mint negyedévvel korábban, ugyanakkor fokozatosan növekszik – jelenleg 36,3 százalék – azok aránya, akik e tévedést a kereskedő ismerethiányával magyarázza. Mindez reális reflexió lehet arra a tényre, hogy a kereskedelemben is egyre súlyosabb a munkaerőhiány, így a kereskedők egyre gyakrabban kénytelenek kevésbé felkészült munkatársakat is alkalmazni. Bővebben a témáról itt olvashatsz.

(Forrás: hazesotthon.hu;hirado.hu| Kép: pixabay.com)