A testület jóváhagyására azért volt szükség, mert az eredeti szabályozás szerint a Lágymányosi-öböl melletti területen 65 méter volt a megengedett maximális magasság. A testület 19 igen szavazattal, 9 nem szavazat ellenében támogatta a javaslatot.
Az MTI-nek eljutatott közleményből kiderült, hogy az indítvány szerint a beruházó a XI. kerülettel kötött településrendezési szerződésben közcélú tervezési feladatokat vállalt magára. Ezek egyike a környék meglévő villamosvonalainak újratervezéséről, illetve meghosszabbításáról szól, a továbbiak pedig új jelzőlámpás kereszteződések és kerékpárutak kialakítását tartalmazza.
A javaslat elfogadása előtti vitában több ellenzéki képviselő is az indítvány elnapolását kérte. A közgyűlés kormánypárti többsége nem járult hozzá a napirend módosításához. A vitában az előterjesztő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, nincs jogszabályi akadálya a módosításnak, ráadásul szerinte egy modern város akkor jár el helyesen, ha meghallja az előrehaladást biztosító fejlődési szándékokat.
Hoffmann Tamás (Fidesz-KDNP), a XI. kerület polgármestere úgy fogalmazott, a szóban forgó beruházás emberi városfejlesztési léptékkel készül, amivel óriásit fejlődhet Budapest. Elmondta, egy fejlődő nagyvárosban helye van magasházaknak, a Kopaszi-gátra tervezett épület pedig azért is szükséges, hogy a területet szellősebben építhessék fel. A kormánypárti politikus kitért arra is, hogy a tervezett épület egy kilométerre valósulhat meg a világörökségi látkép védőövezetétől.
További érdekességekért, bátran keresse fel a Ház és Otthon Facebook oldalát!